tisdag 8 oktober 2013

Sömntutor är vi allihopa

Sedan lillen började på föris har vi märkt en ny trend - han sover längre på morgnarna. Senaste tiden har han vaknat runt åtta och i söndags fick vi en chock när han väckte oss fem över NIO. Detta är något vi är enormt tacksamma över och jag vet att det är få som kan sova så länge med småbarn i huset.

Har till och med fått börja ställa klockan. Det trodde jag aldrig att jag skulle behöva göra de närmsta tio åren eller nåt. Men sanningen är den att det har hänt att vi har kommit lite sent till föris på grund av våra sena morgonrutiner. Eftersom vi älskar frukost är det absolut inget vi vill stressa med och morgonstunderna är väldigt mysiga när vi sitter där vid köksbordet och lyssnar på radio och mumsar smörgåsar. Jag passar på att njuta (!) av min arbetslöshet på detta sätt. Mysiga morgnar med min minsting minsann!

Inga kommentarer: