fredag 11 oktober 2013

Hellre randig vovve än blodigt skelett

Var inne i en leksaksaffär för ett tag sen som var mer eller mindre översvämmad av olika maskeradkostymer. Den ena mer skräckinjagande än den andra. Jag har mycket svårt att förstå mig på de föräldrar som låter sina barn klä ut sig till små djävlar och vampyrer. Halloween är den mest överskattade och värsta "högtid" jag vet. Ja, nu ryter jag till lite, men jag känner mig sugen på att kasta lite dynga på detta fasansfulla påhitt. Det är så irriterande att många blandar ihop Halloween med Allhelgona, då tanken är att vi ska minnas och hedra dem som inte finns hos oss längre. Att då låta sina barn springa runt utklädda till små blodiga skelett! Vad är det för knas?

Nåt sånt här vore väl en bättre kostym att satsa på? Om man nu ändå ska klä ut sig vill säga...


1 kommentar:

Anonym sa...

Håller med dig!!
Allhelgonahelgen är till för att minnas våra nära och kära som inte finns längre, genom att smycka gravar och tända ljus.
Halloween ska alltså inte firas den helgen eller blandas ihop med detta.
Det är dessutom skrämmande för små barn och inget som förskolor bör syssla med!