tisdag 29 november 2011

Värmeslag och ringpanik

Det samlas tydligen en del vätska i kroppen när man väntar barn, något jag inte har märkt av hittills. Pettson har varit väldigt orolig över att jag helt plötsligt ska svullna upp nåt alldeles förskräckligt och behöva klippa bort mina vigselringar. En kollega till honom fick tydligen göra det. Men jag har tagit det med ro och använt mina ringar som vanligt.

I natt hände det dock något med kroppen. Jag, som i vanliga fall gärna kryper långt ner under duntäcket, svettades som en gris och vaknade upp alldeles dyblöt. Detta kopiösa värmeslag fortsatte hela förmiddagen och framåt elva fick jag (i lite halvt om halvt panik) slita av ringarna från mina stackars korvfingrar. Tror att det har lagt sig lite nu, men jag vågar absolut inte pressa på dem igen. Aktuell svullnadsstatus ser ni här:

1 kommentar:

Carolina sa...

hmm, nog är det inte helt likt din hand... häng dem i en kedja runt halsen vetja :) puss!