fredag 11 november 2011

11 november 2011

Förstår faktiskt inte riktigt grejen med dagens datum. Folk bloggar om det, det skrivs om det i tidningar och pratas om det på tv. Läste till och med om den första bebisen i Sverige som ploppade ut idag. Skulle visst heta Älva i andranamn. Som om det inte räckte med att skicka in en bild på ungen till kvällspressen. Visst, jag kan hålla med om att det är ett lite fräckt datum så där. Men all denna uppståndelse? Har inget minne av att det var så här den 10 oktober förra året. Rätta mig gärna om jag har fel.

(Följande text skrevs efter ett par minuters funderande).
Ha! Nu förstår jag. Till skillnad från förra året, när datumet bestod av både nollor och ettor, är det ju bara ettor idag! Det är det jag säger. Gravida = papphjärnor.

1 kommentar:

Kajsa sa...

Sv: Åh, tack för tipset! Ska absolut kolla upp det :)