söndag 6 november 2011

Gissa könet!

På väggen inne hos barnmorskan hänger det en lista som ska göra det lättare att gissa könet på sitt barn. En så kallad skrocklista. Mycket eller lite illamående? Blöder tandköttet eller inte? Är du sugen på lakrits eller sura äpplen? Ju fler gånger jag och Pettson tittar på den, desto mer troligt verkar det att vi kommer få ett tvåkönat barn.

Många menar att formen på magen är avslöjande. Om den inte syns bakifrån, utan pekar rakt fram blir det en kille. Är den bred och syns från alla håll blir det en tjej. Min mage syns inte bakifrån (enligt vad jag kan se i spegeln i alla fall). Men syrran påstår däremot att jag har fått så kallade love handles, vilket ska vara ett tydligt tecken på att det blir en tjej. Något förvirrande.

Så, vad säger ni? Kille eller tjej?

1 kommentar:

Carolina sa...

svår fråga! Jag tror jag måste träffa dig snart. Sen ska jag gissa :) puss!