söndag 13 november 2011

Varannan dag-livet

Lever just nu nåt slags varannan dag-liv, där jag antingen är pigg eller så gott som medvetslös. De pigga dagarna är glada dagar! Då har jag en massa energi och ork att göra hur mycket som helst. (Eller njaa, jag ska inte överdriva. Jag kan leva ett typ normalt gravidliv rättare sagt). Nackdelen är att följande dag blir en ligga-utslagen-i-soffan-dag där jag knappt klarar av att ta hand om mig själv.

Igår övade jag julsånger från morgon till kväll, för att sedan åka iväg på fest. Inga problem alls! Kände mig inte ett dugg trött. Men idag. Oh lord. Blev överlycklig när jag satte på tv:n och reprisen av Så mycket bättre sändes. Var dock lite jobbigt att behöva ligga och hålla upp ögonlocken med fingrarna för att jag inte skulle somna på studs. Skönt att Crocodile Dundee stod näst på tur, så att jag kunde slockna med gott samvete.

Imorgon = pigg dag, tjohoo!

2 kommentarer:

Carolina sa...

en liten hälsning på "piggdagen"! Hoppas du har laddat ordentligt för vilodag :) saknar dig!

Mamma sa...

Skönt för dig att du kan vara hemma på viladagen då......Kram