söndag 26 juni 2011

Sommarpratarna

Lyssnade ni på premiären av Sommar i P1 igår? En fantastiskt bra inledning av Mark Levengood. Att höra honom berätta hur han fick överta ett hus av en totalt främmande man var både intressant och tänkvärt. Kan rekommendera en lyssning i efterhand om ni missade det.

Jag har inte så jättebra koll på vilka det är som ska prata i sommar, men jag vet att UnderbaraClara ska göra det imorgon. Hennes blogg är en av mina favoriter (se länk i högerspalten) och det ska bli mycket spännande att få höra programmet.

När jag leker med tanken på att själv få sommarprata, står det helt still i huvudet. Vad i hela friden skulle jag berätta? Känns inte som om jag har varit med om så mycket som skulle göra sig bra i radio. Det gäller nog att gräva ordentligt i hjärnan efter de där små historierna som kanske inte verkade så speciella när de utspelade sig, men som fick stor betydelse senare i livet. Ska helt klart fundera mer på detta!

PS. Jag vet att min chans att få sommarprata är ytterst liten men man måste ju få drömma! DS.

1 kommentar:

Anonym sa...

Din underbara blogg vore en bra grund för sommarprat i radion!