söndag 29 december 2013

Typiskt slö mellandag

Idag gick jag runt med nattlinne och morgonrock på mig ända till klockan 18 typ. Mellandags-slapphet kallas det.

Fast jag har i och för sig rensat en massa bland mina gamla papper och grejer så det räknas inte som en slapp dag till 100 procent.

Hittade bland annat en text jag skrev som fjortonåring där det stod att min högsta dröm var att flytta till London och jobba på BBC. Tydligen skulle jag köpa en donut på väg till jobbet innan jag hoppade på den röda dubbeldäckaren i städernas stad.

Jag skrev även att eftersom jag är sladdis kommer jag aldrig att bli riktigt vuxen vilket jag ansåg vara en "märkvärdig situation".

Har skrattat högt för mig själv ungefär hela dan.

Ätit ostkaka har jag också gjort, vilket jag anser vara en högst anmärkningsvärd syssla. Mamma tyckte inte att jag skulle fota den lilla biten som var kvar, men vadå då? Tror ni jag tänkte på att fota innan jag åt? No no. Då finns det bara en sak i huvudet - ostkakan ska in i munnen snabbast möjligt.

1 kommentar:

Mamma sa...

Men nu rensade du ju inte bara ut papper faktiskt.
Massor av annat sparat "bra att ha"
åkte ut ur bastun,så snart går den att använda till vad den är ämnad för!
Jättebra jobbat,tack!!