måndag 2 december 2013

Nedräkningsljusets frånvaro

Har tidigare bloggat om att det bara finns ett kalenderljus att räkna med; Liljeholmens (läs HÄR eller HÄR om du är intresserad). Vi började leta ganska tidigt efter ett sånt i år, men precis som vanligt var det svårt att få tag i. Igår hade jag mer eller mindre panik när jag insåg att jag skulle få gå och lägga mig den första december utan att ha tänt mitt efterlängtade nedräkningsljus.

Men så gav jag Ica ett sista försök när jag ändå skulle dit och köpa lite bröd och sånt idag. Till min stora lycka hade de satt fram ett helt ställ med olika ljus från Liljeholmen, men det fanns bara tjocka kalenderljus. Dessa vägrar jag köpa eftersom de för det första tar för lång tid att elda och för det andra är alldeles för dyra (79 spänn!!). Hade nästan gett upp hoppet när jag frågade en av kassörskorna om de hade några smala ljus. Hon sa: Ja, jag tror att det finns ett kvar.

ETT! Det blev genast mitt.

1 kommentar:

Mamma sa...

Så bra att du hittade ett ljus till slut!
Jag har också letat ,men inte lyckats att hitta något sådant.
Men då kom jag att tänka på att det gör inget i år eftersom vi ändå missar en vecka p.g.a.utlandsresa.
Ha en mysig adventstid! Kram