måndag 18 november 2013

Garderobsrensning

Passade på att rensa lite i min underklädeslåda ikväll, då jag hade en massa ren tvätt att lägga in. Man kan väl lugnt påstå att det var välbehövligt med tanke på att vissa av sakerna där definitivt hade sett sina bästa dagar.

Det är intressant det där med hur man fäster sig vid vissa kläder. Jag vet att jag skulle kunna rensa betydligt mer i min garderob egentligen. Men en del grejer har jag fina minnen till, andra vill jag spara bara för att de är vackra fastän de inte används och sen har vi förstås klassikerna - målarkläderna. Vem har inte ett gäng sådana i sin garderob? Ni vet de där plaggen som kan vara "bra att ha" när det är dags att måla en vägg eller renovera köket. De slitna gamla t-shirtarna och de säckiga byxorna.

Men ärligt talat vet jag inte om jag har målat eller renoverat nåt i hela mitt liv där det har krävts tio olika tröjor för ändamålet. Och med tanke på att jag känner mig själv ganska väl och vet att jag inte är nån händig renoveringsmänniska, verkar det ganska onödigt att de där kläderna får ta upp garderobsplats i vårt överfulla hem.

Hörde nån som sa att det är bra att slänga grejer man inte har använt under de senaste året. För sannolikheten att du kommer att använda dem under kommande år, är därmed väldigt liten. Låter som en bra regel tycker jag. Får väl ge mig på resten av plaggen imån...

Inga kommentarer: