lördag 7 september 2013

Olika dygnsrytm

Vi i vår familj har en helt annan dygnsrytm än de flesta andra i huset. Åtminstone på helgerna. Igår gick jag och lade mig strax efter tio. Totalt slut på grund av en förkylning och en stimmig eftermiddag med lillen.

Jag blev helt tokig på grannen som dels höll på att skrik-heja på nåt fotbollslag (?) och dessutom krafsade eller skrapade med en metallgrej på balkongen. Var på vippen att gå upp och säga till men så kom jag på att det var fredagskväll och de flesta andra brukar vara vakna längre än till klockan 22 då. Bara att lägga kudden över huvudet och försöka ignorera.

Kände mig minst sagt skadeglad i morse klockan sju (då många, inte minst min granne, fortfarande ligger och sover på lördagar) när lillen högt och tydligt skrek "mamma" och sen var i full gång resten av förmiddagen. Mohahahaha. 

Inga kommentarer: