onsdag 4 september 2013

Hästdrömmar

En dröm håller på att förverkligas. Jag ska troligen börja rida!

När jag var liten var hästar absolut inget för mig. Visserligen älskade jag djur, men att rida kändes helt enkelt väldigt ointressant.

På senare år har jag däremot börjat drömma om att lära mig detta. Att sitta på en hästrygg i en snårig skog eller på en stor äng verkar vara den optimala frihetskänslan på nåt vis. Dessutom är hästar så otroligt vackra.

Men hur ska en vuxen kvinna med absolut noll kunskaper om detta djur kunna lära sig rida?

På väg till lillens förskola passerar vi dagligen ett stall som ser urmysigt ut. Gick in på deras hemsida för att se vad de erbjöd men jag förstod inte riktigt om de hade något som skulle passa mig.

Sen visade det sig dock att en kompis till mig rider där och hon berättade att det finns nybörjarkurser för såna som jag - vuxna och okunniga. Hurra! Så om allt klaffar med Pettsons schema och min framtida arbetssituation kommer jag, JAG, att börja rida där i november. Är så lycklig...

1 kommentar:

Mamma sa...

Vad roligt om du kan få din önskan uppfylld!
Fin bild :9