fredag 27 september 2013

Frukost = gott

Att jag är en riktig frukosttjej är det väl knappast någon som har missat. Jag fullkomligt älskar frukost och skulle aldrig klara mig utan det. Blir urhungrig på morgonen. Skulle nog kunna äta frukost både morgon, middag och kväll. Tycker till och med att havregrynsgröt är en delikatess.

Det verkar som om min kärlek till detta mål har gått i arv till lillen. Numera äter han faktiskt mer frukost än vad jag gör. Jag kokar alltid varsin portion gröt till oss som han slukar i ett nafs. När han är klar med sin tittar han i min tallrik. Om jag då inte är färdig, vill han gärna ha mina rester också (alltså får han i sig en dryg vuxenportion totalt). Därefter äter han en och en halv macka med något gott pålägg (jag äter en). Det hela avslutas helst med ett glas juice, eller jof som lillen säger. Kaffet (som är A och O för min del) hoppar han däremot över. Och äggen. Ägg är blä.

Storätar'n.

1 kommentar:

Mamma sa...

Frukost är den bästa o mest efterlängtade måltiden för mig också och det har du tydligen ärvt hemifrån.....bra!!
Äter man rejäl frukost håller man sig mätt länge:)