måndag 12 september 2011

Ett ganska tråkigt inlägg egentligen

Behöver jag förtydliga att jag då och då leker lite ofint med ord, som i mitt förra inlägg eller i det här inlägget? Trodde inte att ni störde er på sånt, men nu är jag inte lika säker längre... Ingen kritik mot er, kära läsare, för att ni irriterar er på mitt språk. Jag kan också störa mig nåt fruktansvärt på ordmissar, meningsbyggnader och andra små felaktigheter. Till exempel om nån skriver "massa" istället för "en massa". Det är nog det jag stör mig mest på för tillfället. Anteckande ni det nu?

Men hörrni. Låt mig bara säga att ibland blir det fel. Och ibland gör jag medvetna fel. Jag har, otroligt nog, ingen korrekturläsare som går igenom mina texter innan jag slänger ut dem på bloggen. (När det kommer till mina sjukt seriösa artiklar, får dock alltid syrran kolla över dem. Så oroa er inte för att jag lämnar ifrån mig en massa skit på jobbet). Jag är mycket medveten om att jag stavar fel, skriver konstigt och inte har stenkoll på svenskan alla gånger. Okidoki?

Som sagt. Ett ganska tråkigt inlägg egentligen. Men jag lovar att inte ta upp saken fler gånger.

PS. Jag orkar inte skriva ett inlägg om ironi också, så ni får ha det i åtanke nu med. Att det förekommer alltså. DS.

3 kommentarer:

Mamma sa...

Där fick han en känga din gode far,ha,ha....

Lilly sa...

Hoppas inte att han tog det alltför hårt... :)

Anonym sa...

Tur att syster kan så bra svenska...


Puss, sis.