måndag 24 mars 2014

Källarplanet

Okej, här kommer den sista delen i min följetong om dockskåpet. Åtminstone för tillfället. Allra längst ner i huset finns det ett kontor/pysselrum (som tyvärr är något murrigt på grund utav avsaknaden av fönster, men tapeten är i alla fall fin) samt ett gästrum. Kontoret är hyfsat oinrett än så länge men hyllplanen är på plats och redo att fyllas. Tyvärr blev bilden väldigt dålig och man ser inte ens den söta lilla telefonen som står på skrivbordet. Men jag får visa hela huset en gång till sen när belysning och piff är på plats och då lovar jag er att det blir bättre bilder.

I gästrummet får många rum att sova, fyra stycken närmare bestämt. Och ett litet pentry finns det också, samt två alldeles nya fåtöljer. Just nu har faktiskt familjen besök av några vänner, så gästrummet kommer till stor användning må jag säga.

De yttre listerna som var träfärgade tidigare, är nymålade i vitt. Även den stora väggen fick bli vit och sen slängde jag upp en fondvägg med stjärnor till vänster också. Tapeten bakom var väldigt sliten. Den här delen av huset är trots allt byggt på 60-talet.





Inga kommentarer: