söndag 2 mars 2014

Eufori! (Ja, det handlar om dockskåp).

Först var jag väldigt stressad. Sen blev jag så förvånad och glad att jag nästan grät. Har gjort världens fynd idag.

För 200 kronor fick jag ett 60-tals Lundby Småland inklusive källarvåning och pool. Men det bästa av allt - två kassar med retromöbler!

Håller som bäst på att måla listerna vita på källarvåningen så att jag kan sätta ihop det med lillens dockskåp och sedan möblera fingrarna av mig! 

Nu har vi så mycket att det bara saknas lite el, lampor och annat piff för att det ska bli helt komplett. Ett slags Villa Villekulla-dockskåp med en faslig blandning av gammalt och nytt och en massa färg. Precis som i vår lägenhet.

Det andra dockskåpet då? Ligger just nu för högstbjudande att inhandla på Blocket. Det var såklart möblerna som var den stora skatten!

Nedan ser ni ett litet smakprov av några av möblerna. Ska visa allt så småningom.

Inga kommentarer: