torsdag 29 augusti 2013

Total renhetskänsla

Har aldrig känt mig så ren i munnen som jag gör just nu! Jag tror ta mig sjutton att det var värt de där 1385 kronorna för att uppnå den känslan. Det var minsann inget futtigt femminuters-besök heller. Nä, en hel timme var jag hos en underbart trevlig kvinna som slipade, putsade och rent ut sagt slet bort plack och tandsten ur min mun. Sen visade hon på ett väldigt pedagogiskt sätt hur jag ska rengöra mina tänder i fortsättning. Hon förklarade även att det är mitt saliv som gör att jag får så mycket tandsten och att jag alltså inte behöver ha alltför dåligt samvete över att jag har borstat tänderna för dåligt. Skönt.

Om ett år kommer jag att bli kallad igen. Då ska jag läsa det här blogginlägget innan jag går dit, för att påminna mig om att det visst kommer att vara värt den där dryga tusenlappen (som jag egentligen skulle vilja lägga på annat) för att få en helt ren mun. Tack Folktandvården.

Inga kommentarer: