måndag 26 augusti 2013

Tandläkar-icke-skräck

Imorgon ska jag till tandläkaren. Det var säkert minst tre år sedan jag var där sist, och tro mig - det beror inte på att jag är rädd. Snarare har det med ekonomi att göra (hutlösa priser). Nä jag tycker faktiskt om att gå dit, något jag misstänker att de flesta andra inte gör. Det är intressant att höra dem prata och se dem gräva runt och undersöka i min mun. Kanske beror denna icke existerande tandläkarskräck på att jag inte har haft så mycket problem med min munhälsa hittills. Typ hål och sånt.

Var till och med inne på att utbilda mig till tandsköterska under ett svagt ögonblick för några år sedan. Efter ett tag insåg jag dock att även sådana arbetar inom vården. Och vården och jag går inte hand i hand precis. Får svimningskänslor bara av tanken på sjukhuslukt, blod och läkarrockar, vilket faktiskt förekommer även hos tandläkaren.

Nä, nog för att jag gillar att gå dit nån gång vart tredje år men att jobba där... Då finns det bättre rustade personer.

Inga kommentarer: