tisdag 27 augusti 2013

Tandläkaren - en utvärdering

Tänkte berätta hur det gick idag. Besöket blev väldigt kort, vilket var synd eftersom jag tycker att det är så spännande att vara där. Tandläkaren tittade nog ungefär en minut i min mun och en halv minut på röntgenplåtarna (730 spänn tog han förresten för det). Jag hade inga hål och han berömde mina tänder och sa att de var mycket bra. Däremot rekommenderade han mig att gå till en tandhygienist för att ta bort tandsten och "lära mig att borsta tänderna" som han sa. Tandköttsinflammation löd diagnosen. Jaha, gärna för mig. Spännande det också.

Sen fick jag veta hur mycket det kommer att kosta.

Är fortfarande i chock.

Pettson köpte ett par nya löparskor igår och i samband med det sa han att jag också skulle unna mig nåt den här månaden. Jag får unna mig att gå till tandhygienisten. Kommer nämligen inte att ha råd med någon mer lyx efter det på ett bra tag. 1385 kronor kostar det att slipa bort gamla matrester och lära sig att borsta tänderna. Tänk på det när ni borstar tänderna i fortsättningen gott folk! Det lönar sig att göra det ordentligt i tid, så att du slipper låta någon annan göra det åt dig i framtiden.

Inga kommentarer: