onsdag 3 augusti 2011

Siris bar

Vi har en liten bar mellan köket och matplatsen som är något svårmöblerad. Radion har såklart en självklar plats, men i övrigt tycker jag att det är svårt att hitta nåt som verkligen passar in på baren. Ölglas och drinkpinnar? Nej, det känns helt enkelt inte rätt. Men nu har jag insett det. Det är Siris bar. Ingen idé att möblera överhuvudtaget.

Siri spenderar säkert en tredjedel av sin dag uppe på baren. Där har hon full utsikt, både över pågående matlagning i köket, och över färdiga måltider på köksbordet. På sistone har hon till och med börjat sova i baren. Och hon visar tydligt att hon vill vara ifred (inga foton, tack) trots att hon ligger mitt i hemmets hjärta och snusar. Jag har tidigare skrivit om katterna i baren här.


1 kommentar:

R-M sa...

Hon är ju bara så söt lilla Siri och att hon vet vad hon vill, det har jag stor erfarenhet av!!