söndag 23 februari 2014

Gungstolen som fick en makeover

Nu är det gjort! Gungstolen är omklädd. Hade vissa svårigheter att bestämma mig för färg och mönster när jag var i tygaffären, men när jag var klar kändes det som det mest självklara och naturliga valet i världen. Det blev givetvis leopardmönstrat.

Jag började med att sy en ny kudde (att luta huvudet mot) som jag stoppade med lite klassisk gosedjursvadd. Den blev bra förutom att symaskinen valde att strejka genom att producera världens fulaste sömmar. Men de duger i krig.

Vidare till själva sittdynan. Jag hade tänkt låna en häftpistol av svågern och svägerskan men de var inte hemma och jag orkade inte vänta på dem. Ni vet hur det kan vara när man har satt igång med ett projekt - man vill bli klar NU.

I brist på pistol fick jag använda vanlig hammare och småspik men det gick alldeles utmärkt. Under tyget lade jag två skumgummiskivor som jag hittade i tygaffären också. Det behövdes eftersom den var himla nedsutten innan. Vem vet hur gammal den är liksom? 

Här ser ni min upphottade version av gungstolen - Leo style. Och kom nu inte och säg att den ser vulgär ut. I mina ögon är den ljuvlig.

Inga kommentarer: