tisdag 18 februari 2014

En hästtokig pojk

Lillen är helt galen i hästar. Och jag älskar det. Min stora dröm är att någon gång få börja rida och om lillen är lika intresserad av det som jag, vore det underbart att få göra det tillsammans. Tycker att det verkar vara en av de mest fridfulla sysselsättningarna som finns.

Än så länge har han fått prova att rida två gånger i sitt liv. Båda gångerna har han sett så stolt ut att jag har varit nära att börja gråta. Efteråt har det inte funnits nåt annat än hästar i hans huvud och han vill titta på filmer och bilder på när han rider om och om igen.

Pippi är hans stora idol för tillfället och att hon har en alldeles egen häst gör inte saken sämre direkt. Även lillen har två egna upplagor av Lilla gubben som han vårdar ömt här hemma.

När jag var liten tyckte jag att det var lite töntigt med hästar, något jag har svårt att förstå nu. Jag hade verkligen bra förutsättningar för att bli en hästtjej med tanke på min lantliga uppväxt. Men det är inte förrän nu jag har börjat förstå tjusningen med detta mäktiga djur.

Inga kommentarer: