fredag 31 maj 2013

Mobilfritt! (I alla fall på vissa ställen).

För att vi inte ska gå bananas med telefonerna här hemma, har vi infört mobilfria zoner. Vi började med köksbordet. Det var så himla skönt att känna att våra matstunder aldrig kunde störas av sms eller Instagram. Så pass skönt att vi beslöt oss för att utöka förbudet. Numera är det strängt förbjudet att använda telefonen vid köksbordet såväl som i sängen. Det är nog banne mig den bästa regeln vi nånsin har instiftat.

Annars är det så lätt hänt i dessa tider att mobilen tar för mycket plats. Alltid finns det nåt att kolla. Facebook, Instagram, Twitter, bloggar, nyheter och så en massa spel i all oändlighet. Jag blir arg på mig själv ibland när jag märker att min uppmärksamhet och mitt fokus ligger helt fel - på mobilen istället för på det som händer där och då. Man missar en del av det verkliga livet varje gång man stirrar ner i den där skärmen. Så, vad väntar du på? Lägg ifrån dig mobilen nu, jag veeet att du sitter med den.

1 kommentar:

tina sa...

amen!