tisdag 23 april 2013

Vår vår vår

Det kändes som om vi hade fastnat i en årstid tycker jag. Vintern som aldrig tog slut typ. Jag menar, huuur länge har jag inte haft på mig vinterjackan?!

Men så slog det till! Det blev sent i april, tygskorna plockades fram och små knoppar började visa sig i rabatterna. Vi har börjat planera semestern, fixar på balkongen och bytt till sommardäck.

Det är alltid en sån chock tycker jag. Från en dag till en annan. Plötsligt vaknar allt till liv och man känner sig så himla tacksam över att det är VÅR! Så har i alla fall jag känt de senaste dagarna.

Ps. Glöm dock inte att våren ska svettas in. Tror att jag gjorde det lite, eftersom jag anar en vårförkylning bakom knuten. Samma visa varje år, att man aldrig lär sig. Detta trots att jag fortfarande drar runt i min lila gamla rock. Måste ha varit tygskorna. Ds.

Inga kommentarer: