måndag 14 januari 2013

Dra? Nä, putta!

Funderade på en sak innan när jag var ute och gick med lillen. Varför säger alla "dra barnvagnen"? Drar är väl inte en korrekt beskrivning av det man gör? Snarare puttar. Eller skjuter kanske? Fast det låter också lite lustigt... Här går jag och skjuter barnvagnen. Nä, puttar får det bli.

Idag har jag varit ute och puttat barnvagnen i över en timme. Tummen börjar bli bättre, så jag passade på att njuta av både sol och snö i ett hyfsat raskt tempo. Bra där Lilly.

Nu är det idrottsgalan och jag tittar ointresserat med ett halvt öga ungefär. Borde väl ta tag i nåt vettigt istället för att lägga min tid på tv som jag ändå inte vill se. Men det var det där med att orka...

2 kommentarer:

R-M sa...

Heter det inte köra barnvagnen??
Det kanske är typiskt skånskt att säga det? Kul med olika uttryck för samma sak,ha,ha.

Lilly sa...

Tycker att det står dra överallt... Men köra är bra!