tisdag 22 januari 2013

Att försöka ta en dusch

Kände direkt när jag gick upp i morse att jag behövde duscha. Det var en dusch-dag helt enkelt. Ni vet, när det känns som om man inte vill klä på sig eller starta dagen förrän man är helt ren och fräsch. Nyduschad med andra ord.

Men det blev frukost. Och jag hade min gamla vapendragare fleece-rocken tätt kring kroppen. Och det blev förmiddagsvila (och DÅ kunde jag absolut inte duscha, hallå, det är ju bästa stunden på dagen, zzz). Sen var det lunch men då kände jag faktiskt att äsch, jag slänger på mig leopardbrallorna och ett gammalt linne. De är ändå inte nytvättade (med andra ord i samma skick som jag). Fleece-rock och lunch känns som en alltför tragisk kombination. Till och med för mig. Hmm... Vad hände sen? Jo just det, eftermiddagsvila! Ahh... Gött. Ännu en liten stund i soffan. Men den lilla stunden utvecklades snart till en och en halv timme och helt plötsligt var klockan halv sex och oj oj oj vad mycket energi det var i lillen nu då! Bara att gilla läget och leka av sig en stund inne i vardagsrummet. Kvällsmat. Japp, fortfarande leopardbyxor på. Ska jag ta en dusch innan lillens läggning? Han kan ju faktiskt sitta och titta på, det borde väl vara rätt underhållande? Nja... Väntar till sen. Skönare när han sover. Typiskt bara att han tog en sån sen tupplur, nu blev det visst inte läggning förrän halv nio. Och sen var det den där disken också. Och de där bloggarna jag ville läsa. Och Facebook.

Klockan 21:50 klev jag in i duschen. Oj vad jag njöt.

1 kommentar:

Evelyns sa...

Haha ;) svårt för mig att få till en dusch nu med men än så länge är det ju helt obebis-relaterat ;)