onsdag 31 oktober 2012

Förbjudet kaffe

Pettson höll på att få stora dåndimpen när han såg vilket kaffe jag hade köpt. Spelar väl inte så stor roll vilket märke man har tycker jag, så länge det inte är typ Euroshopper eller Ica Basic (don't try these at home gott folk). Och när det ändå var nåt sånt där tatvåförettbilligarepris-pris på det, köpte jag såklart två.

- Uhhhh... Jag tycker att det är så jobbigt, sa Pettson när han stod och mätte upp pulver i vår bryggare.
- Äsch, sa jag. Nu är du fjantig. Det är faktiskt gott kaffe.
- Men vet du inte att en del av pengarna du har betalat för det här går direkt till Färjestad?

Jag säger då det. Hockeynörd är bara förnamnet.

2 kommentarer:

Rolle sa...

Är det bättre med Gevalia då?
Då hamnar ju pengarna i Brynäs

Lilly sa...

Nä det vill han inte heller ha...