måndag 15 oktober 2012

Dum idé

Tyckte att vårt duschdraperi såg lite sunkigt ut nere vid kanten. Istället för att köpa ett nytt, bestämde jag mig för att köra det i tvättmaskinen. Det kan väl inte vara nån fara med varmt vatten på ett duschdraperi? Vi sprutar ju varmvatten på det så gott som dagligen. Visserligen har jag bara tvättat lite mer tygiga draperier i maskinen tidigare, men det måste väl funka med såna här plastiga varianter också? Perfekt!

Nej. Det var inte så perfekt. De en gång så färgglada och fina hundarna på vårt draperi är numera ett minne blott.

Att lägga på minnet; tvätta inte duschdraperier i tvättmaskinen igen. I alla fall inte om du vill behålla trycket på dem.

2 kommentarer:

Mamma sa...

Så trist! Jag har ett rosa och ett blått liggande,som båda tålde tvätt,så ta ett av dem om du vill.

Carolina sa...

Vad tråkigt, det var ju så fint! Men vilken tur för mig att du delade med dig för jag stod igår och tänkte att jag borde tvätta det i maskinen (som i en del i mitt "boande") dock stod det att det inte ska tvättas i maskin så jag bestämde mig för att vänta lite. Vet att det gamla gick men det var nog lite mer tyg-likt. Men då får jag tvätta av det i handfatet eller nåt... Husmorsskola del 1? Hoppas ni har det bra. Stor stor kram