söndag 30 januari 2011

Less is more

Det finns ett uttryck som heter Less is more. Detta passar bra att använda i många sammanhang, till exempel när man skriver texter eller producerar något grafiskt. Kill your darlings handlar om ungefär samma sak. Stryk dina favoritmeningar, de gör ändå inte texten bättre. Dessa uttryck är på det hela taget bra grejer när man använder dem i rätt sammanhang.

I "modern svensk inredning" verkar de flesta sträva efter Less is more. Vitt, vitt och vitt. Vitt är fräscht. Stilrent, avskalat och rent. Så brukar de låta i de flesta  lägenhetsannonser på Hemnet.

Att bo i ett Less is more-hem vore otänkbart för mig. Jag och maken strävar efter more and more för varje dag. Min dröm är att så småningom kunna titulera vårt hem "Pippi Långstrump-hem". Och jag tror att vi är på god väg.

Senast igår tog vi ännu ett kliv mot denna dröm. Vi inhandlade en soffa. Det var inte en vit soffa (som vi av någon konstig anledning hade tidigare). Nej nej. Den är röd. Knallröd. I plysch. Och det bästa är att den är jättestor. Det är en av de största sofforna jag har sett.

Jag mår bra.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad roligt att läsa din blogg igen!
Soffan måste du lägga in en bild på,den vill vi se.
mop

Anonym sa...

Härligt med din blogg, vi är så nyfikna på soffan, vi återkommer, kram Mats o Karin

Anonym sa...

Jaa! Vad roligt att du kommit igång min kära! Ja, bild på soffan. Hoppas vi kan komma till er snart KRAM carro