tisdag 9 juni 2015

En dag i fyndens tecken

Ett par skinnsandaler, ett superfint cirkus-tyg, två dukar, en lampa, en rejäl picknickkorg, två tavlor och två koppargrytor under femhundralappen. You gotta love second hand.

Kom dit vid öppning, gick runt alldeles ensam i en timme (nåja, ensam och ensam, det var såklart en massa andra där men ingen som var i mitt sällskap) och kunde sakta men säkert finkamma varje avdelning efter de allra bästa sakerna. Egentligen var jag bara på jakt efter en vagn. En sunkig gammal sulky som jag kan klä om och använda till lillen i sommar. Men det är ju så där med second hand. Det går liksom inte direkt att leta efter nåt speciellt. Man får ta de fynd som dyker upp helt enkelt. Och idag är jag hur nöjd som helst, trots att jag står utan vagn.

Inga kommentarer: