lördag 27 juni 2015

Det där med blå mjölk

Just nu har vi av någon outgrundlig anledning blå mjölk (LÄTTMJÖLK!?) hemma. Blå mjölk kan vara något utav det vidrigaste som finns i dryckesväg. Åtminstone om man som jag är van vid den feta, röda mjölken. Jag hade hellre köpt grädde och hällt i mig än den där lättmjölkstjofräsen, det lovar jag dig.

Den är liksom som vitt vatten! Så utspädd att den är på gränsen till genomskinlig, nästan som spökvatten (=när man häller upp vatten i ett glas som tidigare innehållit mjölk).

Vet egentligen inte vad jag vill säga med det här. Kände bara att jag var tvungen att få utlopp för min ilska jag känner varje gång jag öppnar kylen numera. Blå mjölk liksom? Vilket himla hån.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ett bra tips är att köpa olika sorters mjölk till familjens medlemmar!
Men sedan är ju inte mjölk så nyttigt att dricka för mycket av enligt forskningen.....vuxna bör inte dricka mjölk som måltidsdryck......kan leda till ....ja läs gärna mer om det själv