söndag 5 oktober 2014

Kökspyssel

Blir nästan lite tjatigt med allt pyssel jag håller på med för jämnan. Jag har precis avslutat en period av intensivt arbete med bakverk och mössor (samtliga gjorda av tyg) och hade väl tänkt ta en liten pyssel-paus kanske. Men det går inte att sluta. Omöjligt. Så fort jag är klar med något, är jag redan halvvägs in i ett nytt projekt. Och det är väl egentligen mest härligt.

Önskar dock att jag hade ett rum där jag kunde måla, sy och greja helt obehindrat och slapp städa undan efter mig så fort det var dags för nästa måltid (sitter numera oftast vid köksbordet bland brödsmulor och intorkat äppelmos). Men men. I näst-näst-nästa boende... Då kanske vi har råd med ett extra rum endast till för mig och mitt pyssel.

1 kommentar:

R-M sa...

Så härligt med din kreativitet......
Så blir det fint resultat också har vi märkt :)