onsdag 8 augusti 2012

Vikten av en bra lekpark

Trodde inte att en bebis på sex månader kunde uppskatta en lekpark. Att han skulle sitta och skratta i en gunga och titta nyfiket på andra barn tänkte jag skulle inträffa typ när han var ett år eller så. Men icke. Vi har redan fått börja utforska lekparkerna i området kring vårt hus.

Ibland när jag sitter där på nån bänk och ser Pettson och lillen tillsammans slår det mig hur mycket tid jag kommer att spendera på sådana platser. Olika stadier, olika år. Från bebisgungan till den högsta klätterställningen. Åtskilliga timmar kommer jag stå där och vara orolig över att han stoppar sand i munnen eller slår bakhuvudet i rutchkanan. Åtskilliga timmar kommer jag skratta i smyg åt hans finurliga lekar med de andra barnen och bli alldeles slut i armarna när han skriker "mera fart mamma!".

Och helt plötsligt har man blivit en lekparksnörd. Känns fint.

5 kommentarer:

Mia sa...

Haha..vilken goding!!
Om du kommer o hälsar på inom 4-5 veckor så har vi en AP-lång rutchkana. Säkert 50 meter lång. Men han kanske är lite liten för det än..hum.

Anonym sa...

Låter underbart! Då vet jag vad som väntar mig inom kort:) som tur är har vi stans största lekpark bara några stenkast bort, underhållande även för en vuxen. Ha det så kul på era nya upptäckter! Kramar Josefin (Salinder)

Mormor sa...

Här var det visst morfar som fick sätta fart på gungan......i Apladalen i Värnamo.
Den lekplatsen har det mesta för olika åldrar och kan rekommenderas varmt.

Lilly sa...

Mia: Låter grymt! Men han testade en rutchkana i Apladalen och han rörde inte en min. Totalt blank. Så ja, lite liten än tror jag! :)
Jossan: Perfekt med en stor lekpark nära hemmet! Kul att du hittat hit förresten... :)
Mor: Japp! Apladalen är bra!

Cammen sa...

Gullig lekplatsnörd!