fredag 17 augusti 2012

Glädjande granne

- Vilken otroligt fin klänning du har!

Så sa min granne när jag mötte henne nere vid porten tidigare idag. Tänk vad glad man kan bli för en sån liten kommentar! Där kom jag, något svettig efter en runda till Ica och med ett barn som skulle börja skrika efter lunch när som helst. Kände mig allt annat än snygg. Kanske bör nämna att jag hade fett hår också?

- Vilken otroligt fin klänning du har!

Tack kära granne, du gjorde genast min dag lite lättare.

Kanske kan det här inlägget bli en uppmuntran om att ge varann fler komplimanger där ute? De kan nämligen förvandla en sunkig småbarnsmorsa till en het brud på bara några sekunder. Tänk på det!

3 kommentarer:

R-M sa...

Håller med både dig och grannen!
Man ska visa vänlighet och ge uppmuntran till dem man möter och din klänning är helt fantastisk!

Mia sa...

Måste faktiskt lämna in ett klagomål! Inläggen kommer liiiite glest. Du får tänka på oss som har börjat jobba och behöver något att fördriva dagarna med! ;-)

Carolina sa...

Sunkig?! Du är vacker som en dag min vän!