tisdag 8 maj 2012

Sommar på balkongen!

Ni som har följt den här bloggen ett tag minns kanske förra årets växtlighet på vår balkong? Det var minst sagt en djungel med tomatplantor lika höga som jag och kryddor i massor. Man kan väl säga att Pettson gick lös lite grann. Därför bestämde jag att det nu är mitt balkong-år! Och då ska det bli blommor. En hel massa blommor. OBS! Det ska ändå kunna gå att använda balkongen till att fika på och så där (något som var i princip omöjligt förra året). Mjukstartade igår med lite penseer och nån annan slags blomma som jag inte minns namnet på. Dessutom planterade jag om våra vintervilande pelargoner som just nu ser ut som tre torra heldöda pinnar. Åh åh åh vad jag längtar efter att få sitta och njuta av vår blomsterbalkong!

2 kommentarer:

Mamma sa...

Så vackert det blev. Blommor gör verkligen mycket för trivseln....njut!

Cammen sa...

Så mycket medicin för själen!