måndag 26 mars 2012

Tvättkorgen som svämmade över

Förra året vid den här tiden skrev jag ett inlägg om badkar kontra tvättmaskin (finns att läsa HÄR). Det är nämligen så här att vi i nuläget har ett badkar som tar upp den mesta platsen i vårt badrum vilket gör att vi skulle bli tvungna att slänga ut det för att få plats med en eventuell tvättmaskin. Puh vilken lång mening det blev. Hur som helst. Trots åtskilliga diskussioner mellan mig och Pettson har inget tvättmaskinsköp ägt rum. Än så länge...

Nu är det nya tider med bebis och allt, vilket gör att badkaret helt plötsligt känns bra att ha igen. Ture råkar nämligen (precis som far sin) älska att bada. Men. Idag när jag öppnade garderoben där vi förvarar vår tvättkorg kände jag att de små badfantasterna minsann får bada nån annanstans i fortsättningen. Korgen var nämligen ööööööööööverfull! Detta hade av naturliga skäl aldrig kunnat hända om vi hade haft en egen tvättmaskin.

För att ni ska förstå mig fullt ut och inte misstänka att jag överdriver, tog jag en bild på spektaklet. Notera att det till och med ligger tvätt UNDER själva påsen.

Tvätten går alltså ända från bildens nederkant till överkant.

2 kommentarer:

gun sa...

Ja du har verkligen gjort beviset tydligt.Så det är klart , att du måste med det snarast få en tvättmaskin o dusch med hoppfälbara dörrar.
Förresten finns det nyare maskin, som också tumlar torrt. Lycka till!

Cammen sa...

Haha, jag ligger tydligen i lä.