söndag 18 december 2011

Gänget med traditioner

Minns ni att jag var på Gotland i somras? (Om inte, läs till exempel här eller här). Åkte dit med gänget. Ett underbart härligt gäng med traditioner. Vi har två stycken närmare bestämt. På sommaren åker vi alltid iväg någonstans helgen vecka 30 och på vintern träffas vi helgen innan jul och bakar julgodis.

Idag var det så dags! Efter att jag har gått och längtat som en tok efter alla typer av kola och knäck i över en vecka, befinner jag mig minst sagt i himmelriket nu. Följande finns att tillgå i vårt hem efter dagens bak: läskande lakritskola, förtrollande fudge, klockren knäck, mumsig marsipan, rejäl rocky road och makalöst marshmallowsgodis.

Nu har gänget precis åkt hem efter en heldag och den där tomhetskänslan kommer krypande. Men hjärtat är fyllt av tacksamhet över att få ha så fina vänner i sitt liv!

2 kommentarer:

Scam sa...

Tänk att jag är med i detta underbara gäng. Yesbox, tomhetskänslan har kommit till mig med. MEN, nu är det ju bara ett halvår kvar till vecka 30...

Lilly sa...

Ja... Man får tänka så. Snart sommar!