måndag 4 maj 2015

Drömmar om sött

Kakor, kakor, kakor. Ungefär så ser mina tankar och fantasier ut just nu. Ett tips till er med förbud mot sötsaker; titta inte på "Mitt kök - bakar" med Birgitta Rasmusson (skapare av bokklassikern Sju sorters kakor). Eller förresten, titta inte på teve överhuvudtaget. Risken att du ramlar över ett bak- eller matlagningsprogram där det tillverkas godsaker är nämligen alldeles för stor. Och då är det kört. Då blir det liksom bara kakor kakor kakor som snurrar i skallen på dig. Självupplevt i afton.

Jag som trodde att jag hade passerat någon slags magisk gräns nu när det har gått typ tre veckor sedan vi klippte banden till allt vad sötsaker heter. Tydligen inte.





1 kommentar:

Mamma sa...

Oj oj så många godsaker! Ser i min fantasi att du redan öppnat cafe`i
Visby.....och väldigt tjusigt upplagda
kakor på fina fat.Det var väl till Tures kalas,om jag minns rätt.
Förstår om du blir kaksugen efter så många veckors Sockeruppehåll :)