torsdag 25 september 2014

Att se ut som 15 men vara 30

Jag får ofta höra att jag ser ung ut och är ganska van vid att folk tappar hakan och säger "va?" när de får veta att jag snart fyller 30.

Härom dagen när jag var på väg in i personalrummet på jobbet, öppnades dörren inifrån av en kvinnlig lärare i övre medelåldern. "Ja?" sa hon och tittade lite frågande på mig. "Behövde du hjälp med nåt eller...?" Kvar stod jag med nedsjunkna axlar och besvärad blick. "Hade tänkt att gå in..."

Hon trodde alltså att jag var en elev på högstadiet. Sug på den; högstadiet. Där BARN i åldrarna 13-15 år går. Jag utgår ifrån att hon trodde att jag gick i nian åtminstone. Så 15 år såg jag i alla fall ut att vara. Men det är fortfarande bara hälften av de år jag levt här på jorden.

Help me pleeeeeeeaaaaaaseeeee!

2 kommentarer:

Mamma sa...

Ha,ha lite kul, även om du inte tycker det för stunden.....lovar att när du blir äldre kommer du att tycka att det är väldigt smickrande i stället!
Fråga mig för jag har fått höra det många gånger :)

Rolle sa...

Det är väl helt ok. Du har ju föräldrar som ser ut som om de nyss fyllt 50.
Eller hur???