fredag 25 april 2014

Teknikstrul och balkongfix

Datorn har varit paj och mobilskärmen är sprucken. Inte de bästa bloggförutsättningarna med andra ord. Men nu funkar datorn igen i alla fall (hurra!) tack vara den dygnet runt-öppna telefonsupporten - min bror. Ett av två strul fixade. Eller nja... Skrivaren är i och för sig fortfarande mystiskt "sönder". Trots nya patroner skrivs inget ut. Bara vita, blanka papper matas ut gång på gång. Intressant.

Hade tänkt visa er före- och efterbilder på vårt balkongprojekt som vi grejade med större delen av dagen igår. Men jag väntar tills solen kommer dit i eftermiddag. Vill såklart att den ska se så inbjudande ut som möjligt. Som ni vet har vi ansvar för balkongen vartannat år eftersom vi inte kan komma överens om vad som borde eller inte borde odlas där. Jag vill ha blommor. Blommor i överflöd helst. Pettson vill ha ätbara saker (som brukar bre ut sig över all ledig yta i vår lilla oas).

I år är det mitt år. Var och köpte lite nya krukor och en och annan blomma igår. Sen städade vi bort vintern och skrubbade lite grann innan vi placerade ut allt. Jag är ganska nöjd. Det enda som inte känns helt hundra är de gamla pelargonerna från i fjol. Pettson hävdar att de kommer att börja blomma bara de får lite kärlek (?). Men jag är ytterst tveksam. Känns mest som ett slöseri av ny jord att bry sig om de där torra pinnarna. En månad. Sen åker de i soptunnan om inget har hänt.

En två år gammal bild från vår balle (blomsterår).

4 kommentarer:

Mormor sa...

Vilken fin bild.....tänk vad fort det går tills en baby är en tvåårig kille! Puss o kram

Rolle sa...

Säg bara till vilken skrivare du vill ha så fixar jag en sådan.

Rolle

Magnus bror din sa...

Jag vill också ha en skrivare!!! En Epson Stylus Pro 9890. Beställer du en Rolle?

Lilly sa...

Sakta i backarna nu! Jag har inte gett upp hoppet om den gamla skrivaren än.