lördag 4 januari 2014

"Lödamys"

För att alla i familjen skulle bli nöjda inför kvällens "lödamys" fick jag köpa tre olika sorters sötsaker. Små kex till lillen, en twistpåse till Pettson (han påstår att det är hans favoritgodis men jag vet att det är Bridgeblandning egentligen) och en påse saltlakrits till mig. Inte lätt att tillfredsställa alla med en enda smak.

Vi håller för övrigt på att göra om här hemma. Typ möblerar runt grejer och organiserar upp. Kan meddela att idag var sista gången nånsin som jag åkte till Ikea frivilligt en lördag bara för att "kika runt lite". Gode tid var mycket folk. Treskift (och arbetslöshet, ehh?) is the shit om man vill undvika folkmassor.

Även lillens dockskåp som han fick i julklapp är ihopsatt och väntar på möbler och dockor. Vet faktiskt inte vem som är mest exalterad över den nya leksaken, lillen eller jag? Eller kanske Pettson till och med? Vet att han har smyg-googlat på Lundby minsann.

Inga kommentarer: