onsdag 10 juli 2013

Kattens bästa sovplats

Bilden nedan fotade jag i morse, men den skulle kunna ha varit tagen vilken morgon som helst. Viktor, eller Vava som lillen kallar honom, ligger nämligen alltid och sover vid mina fötter. Så himla mysigt! Fryser jag minsta lilla om tårna, är det bara att sticka in dem under hans varma och lena päls. Han låter sig aldrig skrämmas iväg utan ligger snällt kvar och värmer upp mina istappar till tår.

Vi hittar honom sällan vid Pettsons sida av sängen. Där ligger han bara om ingen av oss är där. Tror att Pettson är lite för flaxig för Viktors smak. Sen tycker han inte om när lillen är i närheten heller. Särskilt inte när han skriker eller försöker klappa honom. Då blir hans ögon lite större och svartare och öronen åker en aning bakåt.

Ps. Status just nu: Vava ligger och sover i soffan, strax bredvid mina fötter. Besatt? Ds.

Inga kommentarer: