söndag 9 juni 2013

Vilken dag!

Jag är minsann lite bröllopsbakis idag. Från att jag gick upp till att jag gick och lade mig igår, handlade allt om Madeleine och Chris bröllop. 

Det började med Nyhetsmorgons specialsändning som höll på till efter lunch nån gång. Därefter åkte jag in till stan och mötte upp Chali för att köpa specialgjorda bakelser dagen till ära. Sändningen på SVT började klockan 15 och då satt vi naturligtvis bänkade hemma i soffan med våra bakelser och njöt av varenda sekund. Både jag, Chali och Pettson grät när Madde skred in i kyrkan. Lillen var lite mer cool och lade sig framför teven för att spana in alla kungligheter.

Så fort vigseln var över tog vi tunnelbanan in till stan och parkerade oss längs kortegevägen på Riddarholmen. Under tiden vi väntade på brudparet följde vi sändningen i mobilen via SVT Play. Rojalist? Javisst!

Det var väldigt kul att se dem på riktigt men oj vad fort det gick! På ett par sekunder hade de passerat oss och det hela var över. Men det var värt väntan. De var så vackra och såg otroligt glada och lyckliga ut.

Så fort jag kom hem satte jag på teven igen (okej, jag kan ha kollat lite i mobilen på vägen också). När sändningen tog slut fortsatte jag att följa spektaklet på diverse livesändningar via kvällstidningarnas hemsidor, bloggar och hovets hemsida. Puh. 

Framåt elva kände jag mig tvungen att gå till sängs men jag är övertygad om att jag hade kunnat titta mycket längre om jag bara hade orkat. Känner definitivt att jag har "tagit igen" det jag missade under Vickan och Daniels bröllop. Tack Chali för att du stod ut med bröllopstokiga Lilly en hel dag!

Lite blandade bilder från min kungliga dag kommer här!

PS. Sitter i skrivande stund och tittar på reprisen... DS.









1 kommentar:

Anonym sa...

Åhh det var med er man skulle hängt, inte Martin alltså. Hehe fick iaf sällskap under större delen av vigseln :) puss!