måndag 5 november 2012

Utan kö till signeringen

Nånting som jag tycker är extremt sorgligt att se, är en författare som sitter alldeles ensam vid ett litet bord i nån bokaffär för att signera böcker. Full av förväntan sitter han där med spänning och väntar på att beundrarna ska dyka upp. Böckerna ligger redo i höga travar, pennorna är provskrivna och autografen som han har övat in sitter som en smäck. Men ingen dyker upp. Klockan tickar, kunder kommer men ingen, ingen vill ha en signatur av just honom.

Exakt detta bevittnade jag för ett par dagar sedan i vårt köpcentrum. Och jag har ingen aning om vem författaren var. Men en sak är säker; jag tyckte extremt synd om honom.


2 kommentarer:

Rolle sa...

Det är nästan så att jag får inspiration att börja skriva på min bok när jag läser detta.
Bara för att testa liksom.

Lilly sa...

Haha. Härligt om jag kan inspirera!